Vitamin kanak-kanak tambah selera makan

October 20, 2018

Hi Beautiful people!

Parents sure risau kalau anak-anak jenis tak berselera nak makan.Berat badan tak bertambah,under weight coz anak-anak tak dapat nutrisi yang lengkap untuk tumbesaran yang sihat.

Pernah kekyue dengar my fren mengeluh yang anak dia taknak makan nasi langsung.So,bila kekyue tanya anak you makan apa je,dia cakap sometimes dia makan fast foods burgers or roti camtu je.Owh my!agak terkejut jugak kekyue dengar camtu taw coz u know la kids ni kan dalam proses membesar kan,so bila nak membesar ni diorang perlukan nutrisi yang cukup tau.Makanan seimbang tu crucial sangat-sangat.

Takde selera makan,anak sakit.

Bila anak-anak takde selera nak makan ataupun memilih bab makan ni memang akan mengundang pelbagai masalah kesihatan tau.Bukan setakat badan mereka tak mampu membesar dengan lebih sihat,malah imuniti badan mereka untuk menentang penyakit pun menjadi lemah,tu yang selalu demam selsema bagai tu.Kejap-kejap demam,kejap-kejap selsema batuk.Kesian anak-anak kan?

Lagi satu masalah yang kerap kekyue dengar ialah sembelit.3-5hari tak membuang,so badan anak-anak mudah dapat jangkitan kuman coz bahan buangan yang sepatutnya dibuang setiap hari tak mampu dibuang mengikut masa yang sesuai.Ini bukan masalah enteng yang parents pandang sebelah mata tau.Ni masalah serius.Parents should take note dan berusaha la untuk cari alternatif yang boleh membantu masalah ni.

Sembelit ni terjadi disebabkan kekurangan pengambilan makanan yang berasaskan fiber (bijirin,sayuran dan buahan).Anak-anak yang gemar memakan makanan proses- junk foods dan juga yang tinggi gula akan membuatkan masalah ni jadi even worst.

Kanak-kanak & suplemen/vitamin.

Zaman sekarang ni most parents berkerja.So masa memang sangat terhad untuk kita perhatikan anak-anak kita 24jam.So,for me parents harus juga pertimbangkan semua ni.Bukan mudah untuk nak pastikan anak-anak kita sentiasa mendapat nutrisi yang cukup setiap hari ni kan pulak makanan seimbang kan?Kita boleh berusaha sehabis baik untuk pastikan semua tu tapi tak salah dalam masa yang sama kita top-up suplemen/vitamin untuk anak-anak ni supaya kita mampu membantu anak-anak kita menampung mana-mana yang kurang dalam pemakanan harian mereka. 
Pilihlah vitamin/suplemen yang bukan sintetik dan juga semulajadi seperti brand Shaklee.
Why???
Mengapa kita perlu pilih yang bukan sintetik dan semulajadi?sebab organ dalaman anak-anak kita masih lagi fragile.Kita taknak la sumbat benda-benda yang boleh menyerang organ dalaman anak-anak kita.Suplemen yang mempunyai kadar bahan kimia yang tinggi.

Antara vitamin /suplemen yang kekyue cadangkan

1. Mealshake 

Why Mealshake?
1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis Vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yang berkerjasama dengan vitamin larut lemak.

2. Membekal Nutrisi kepada Sel Tubuh
Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

3. Membantu Tumbesaran
Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

4. Anti-Oksida 
Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkita.Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat.
 
5. Detoksifikasi
Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang sisa buangan dari perut dan usus.

6. Kelazatan Rasanya yang disukai kanak-kanak.
Minuman yang lazat (berperisa vanilla) dan mengandungi fruktosa semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.

TESTIMONI MEALSHAKE

 2. VITAMIN C CHEWABLE

Why Vita-C Chewable?
1.Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh.
2. Membantu memelihara sel badan
3. Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah
4. Rasa sitrus yang hebat yang pasti digemari kanak-kanak.
5. Untuk individu yang mempunyai masalah perut hypersensitive

TESTIMONI VITA C CHEWABLE SHAKLEE

3. OMEGAGUARD

Why Omegaguard?
1.Omegaguard merupakan minyak ikan paling tulen yang mengandungi rangkaian spektrum penuh yang mempunyai 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA dan banyak lagi.
2. Meningkatkan fungsi sistem saraf dan jantung
3. Kaya dengan EPA & DHA untuk membantu perkembangan minda kanak-kanak agar lebih fokus dan kuat daya ingatan dalam proses pembelajaran harian.
TESTIMONI OMEGAGUARD SHAKLEE

TESTIMONI OMEGAGUARD SHAKLEE

NAK ORDER?BOLEH CONTACT KEKYUE,WHATSAPP 011-2112 1422
So ni la dia...3 Vitamin yang Kekyue recommend sangat untuk parents.Memang sangat membantu kanak-kanak untuk membesar dengan lebih sihat dan kuat selain dalam masa yang sama parents juga mestilah memastikan anak-anak mendapat pemakanan yang seimbang ye...cuba la semampu boleh.

Yelah, kalau anak-anak kita sakit masuk spital bagai,kita juga yang susah hati dan terpaksa ambil cuti untuk menjaga anak-anak kita di hospital.Anak-anak ni kan amanah ibubapa, mudah-mudahan kita semua mampu memikul tanggungjawab dan amanah ini dengan lebih baik.

Nak order Set Lengkap Vitamin Kanak-kanak ni menggunakan Kredit / Debit Card?Boleh.Dijamin selamat by Shaklee Malaysia. Just KLIK Link di bawah ni ye..

ORDER SET LENGKAP VITAMIN KANAK-KANAK DI SINI

ORDER SET LENGKAP VITAMIN KANAK-KANAK DI SINI

ORDER SET LENGKAP VITAMIN KANAK-KANAK DI SINI

*Pembelian secara online ini adalah melalui website rasmi Shaklee Malaysia.Anda perlu mempunyai Debit/Kredit Kad untuk meneruskan pembelian.
 
Kalau dah setel order,boleh Whatsapp kekyue untuk dapatkan konsultasi EKSKLUSIF cara pemakanan yang sesuai untuk anak-anak anda.Just Whatsapp kekyue di talian 011-2112 1422.

Sekiranya nak order cara biasa,boleh terus je whatsapp direct kekyue di talian 011-2112 1422,so kita deal kat whatsapp je senang.Its your choice, ;)

Love,
Kekyu Jeff | 011-2112 1422 (WA)
Shaklee Mentor Business Since 2012


You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images